Getting a job

My first workplace in Northern Ireland


In one of my earlier blogs (what I wrote about a week ago) I just mentioned how hard it is to find a job at this area of Northern Ireland. And as a little wonder, next day I got some news from one of my friends about somebody leaving a position in Spar, so I went there and got hired in two days. /
Az egyik korábbi bejegyzésemben (amit kb. egy hete írtam) éppen csak említettem, hogy milyen nehéz munkát találni Észak Írország ezen területén. És, mint egy apró csoda, a következő nap kaptam egy hírt az egyik barátomtól miszerint valaki felmondott a Spar-ban, ezért odamentem, és két nap múlva felvételt nyertem.

The reason I am so happy for this job / Az ok, amiért nagyon örülök ennek a munkának

 ~ This place is 2 minutes away from where I live now, and I don't exaggerate. It is not 10 minutes, not even 5, but 2. To be safe, I leave the apartment 5 minutes before the shift starts, and I am usually the first who arrives there... (at least, in the last three days). /
~ A hely két percre van az albérletünktől, és ez nem túlzás. Ez nem 10 percet, nem is 5-öt jelent, hanem 2-őt. Csakhogy biztonságosan, időben odaérjek, a műszak kezdete előtt 5 perccel hagyom el a házat, és általában a legelső vagyok, aki odaér... (legalábbis, az utolsó három napban).

~ I consider it quite lucky that I found a job on the third week, because I know a lot of people here who did not succeed even in 2-3 months. When I got hired, the manager told me that at least 4 people/day go to Spar to enquire about open positions. /
~ Úgy gondolom, hogy elég szerencsés, hogy már a harmadik héten találtam munkát, mivel sok embert ismerek itt, aki 2-3 hónapon belül sem járt sikerrel. Mikor felvételt nyertem, a manager mondta nekem, hogy legalább napi négy ember megy a Spar-ba szabad pozícióról érdeklődni.

~ I can practise my English. I need it very much. I have never lived abroad, and the English language I brought with me from home is not enough here to communicate fluently. The weird, local accent does not help in it either. This job will hopefully help me to get used to the Irish way of speaking. /
~ Tudom gyakorolni az angolt. Eléggé szükségem van rá. Soha nem éltem külföldön, és az az angol nyelv, amit magammal hoztam otthonról, itt nem elég a folyékony kommunikációhoz. A furcsa, helyi akcentus erre még rátesz egy lapáttal. Ez a munka remélhetőleg segíteni fog abban, hogy hozzászokjak az ír beszédhez.

How did the hiring process happened exactly? / Hogyan történt pontosan a felvétel?

I went to Spar and told to a guy at the pay desk that I would like to talk to the manager lady. He said that she is not here, so I should go back next day. And I did went back very early, and I had a short conversation with the mentioned manager lady. She asked if my English is good, and I answered "I hope so". I got an application form and was said that I should take that back as soon as possible. After it, I walked home, filled the form, and took it back in an hour. Then, in the afternoon I got a phone call from the lady who told me to go to Spar at 3 pm next day. So I did. And I got hired, but I'll have 3 months of trial period. If they will be satisfied with me, I can stay longer. Quite understandable, almost every workplace is working like this. /
Bementem a Sparba, és a kasszánál mondtam az egyik srácnak, hogy beszélni szeretnék a managerrel, aki nem volt bent, így vissza kellett mennem másnap. Akkor már jó korán bent voltam, és végül tudtam is beszélni vele. Megkérdezte, hogy jó-e az angolom ("Remélem" - mondtam), és kaptam egy jelentkezési lapot mondván vigyem vissza olyan hamar, amilyen hamar csak tudom. Ezután hazasétáltam, kitöltöttem, és visszavittem egy órán belül. Később, délután pedig kaptam egy telefonhívást, hogy másnap délután 3-ra menjek be. Így is tettem. És felvételt nyertem 3 hónap próbaidővel kezdésként. Ha elégedettek lesznek velem, maradhatok tovább. Eléggé érthető, majdnem minden munkahely így működik.

For following my huge career, please like the Facebook page. /
Ha szeretnéd követni hatalmas karrierem alakulását, kérlek lájkold a Facebook oldalt.

Byeee,
                                             

2 comments:

  1. Congratulations! Spar was my go to store while driving around Ireland!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, if you'll visit Northern Ireland again, don't forget to pop into the one in Omagh :)

      Delete